Egyben biztos vagyok – mondta Csiszár Imre – ebben a darabban nincsenek pozitív vagy negatív figurák, mindegyiknek megvan a maga igazsága. Nézd meg például a férfi főszereplőt: Kriegs Rudolf egy német származású fickó, aki gyermekként került Erdélybe majd Budapestre. Viczián Ottó játssza ezt a szerepet, és nála minden mozdulatban, gesztusban gyönyörűen megjelenik az a német precizitás, ami annyira jellemző a germán emberekre. Tisztelendő, amennyire fegyelmezett életet él, nagyon erős az önbecsülése. És akinek erős az önbecsülése, az nem engedheti meg magának a kilengéseket, éppen ezért a főhős minden helyzetben végtelenül fegyelmezett, szinte már érzelemmentes. Ezzel szemben az erdélyi származású feleség, akit Timkó Eszter formál meg, minden tettében és gondolatában az ösztönök és érzelmek embere. Ennek a nőnek is vannak ambíciói, érthetőek, de sokkal kevésbé kézzelfoghatóak, mint a férje esetében, aki karriert, anyagi jólétet, és társadalmi megbecsülést akar. Ezzel együtt azonban ők nagyszerűen élnek egymással. Ami furcsa, hogy végül éppen az szakítja el őket egymástól, ami közös bennük: és ez a szülőföldhöz való ragaszkodás. És ennek a ragaszkodásnak a megfoghatatlan természete. Mert amit szeretünk, ahhoz ragaszkodunk. Ha szerelmesek vagyunk, akkor imádatunk tárgyához kötődünk. De a hazaszeretet egy elvont fogalom, banálisnak tűnő tárgyakhoz, emlékekhez kötjük az érzést. A szülői házhoz. Egy festményhez. Fatornyokhoz.
- Az özvegy Karnyóné premier Dörner György ajánlásával (videó)
- Az özvegy Karnyóné premier – Gregor Bernadett ajánlásával (videó)
- Az özvegy Karnyóné premier – Bátyai Éva ajánlásával (videó)
- Hamarosan premier – Az özvegy Karnyóné (videó)
- Az özvegy Karnyóné premier – Timkó Eszter ajánlásával (videó)