2019. szeptember 9.

A lélek koreográfiája – Kék róka, próbanapló

Elkezdődött Herczeg Ferenc színművének próbafolyamata. Amint a történetre, úgy az elhangzó szavakra is igaz: semmi sem az, aminek tűnik. A mondatok mögött egészen más benső folyamatok húzódnak, így a rendező Csiszár Imre az első héten arra összpontosított, hogy megkomponálja a szereplők lelkének koreográfiáját. 

Nem csak a szavak, a mozdulatok is külön jelentéssel bírnak, a nézőnek felfedik a szereplők valódi jellemét, mindazt, amit ők egymás elől igyekeznek eltitkolni.

Csiszár feltárja a titkokat, megfejti a szerelmi ötszög legapróbb titkait is, mert a színészeknek éppen azokkal a ki nem mondott érzésekkel kell leginkább tisztában lenniük, amelyeket a karakterek a leginkább igyekeznek rejteni. Így bontakoznak ki az álcák alatt a valódi jellemek és szenvedélyek.

A rendező nagy hangsúlyt helyez a szereplők belépőjére is, mint elmondta, a karakterek ezen első megnyilvánulásai szinte mindent elárulnak: a néző már tudni fogja mindazt, amit a főhősök a darab során legfeljebb csak sejtenek egymásról.

A munka nagyszerű hangulatban zajlik, a színészek mélységes tisztelettel fogadják Csiszár Imre tűpontos instrukcióit, így a rendelkező próbák rendkívül hatékonyak, és már most látszik, ezt az előadást nem csak a nézők, a színészek is nagyon fogják szeretni. 

További Hírek

2019. szeptember 15.

Játék a titokkal – Kék róka, próbanapló 2. rész

A hét elején véget értek a rendelkező próbák és megkezdődtek az emlékpróbák. A folyamat során jelenetről…
Részletek

2019. szeptember 10.

Egyre bátrabban – Interjú Gregor Bernadettel

Az  Újszínház művészével a 8. Színházak Éjszakája alkalmából beszélgettünk Emlékszel még az első meghatározó színházélményedre?  …
Részletek

2019. szeptember 10.

Csupa játék – A palacsintás király – Próbanapló 2. rész

Háda János, A palacsintás király című mesejáték rendezője már az olvasópróbán három szakaszra osztotta a próbafolyamatot.…
Részletek