2019. február 4.

Bizánc

A cselekmény alapja egy történelmi tényre épül: 1453. május 29-én II. Mohamed elfoglalta Konstantinápolyt. XI. Konstantin bizánci császár a várost védve, csata közben esett el.

A rendező, Nagy Viktor szerint azonban a darab éppen attól aktuális minden időben és korban, mert nem a külső támadásról, hanem a belső viszályról szól: azt mutatja meg, hogy az uralkodó elit hogyan árulja el saját népét és országát. A rendező úgy véli, Herczeg Ferenc darabja nem csak a hazaárulásról szól. Az önző kicsinyes érdekekről, a túlélés latolgatásáról, és arról, hogy még a császárnak a legbelső köre is abban gondolkodik, hogy inkább végignézik az ő bukását, hogy a saját bőrüket mentsék és inkább lepaktálnak az Oszmán Birodalommal. Ez egy politikai játszma, és egy sűrű dráma, méghozzá Konstantin császár személyes drámája, hogy kiábrándul az őt körülvevőkből, és rájön arra, hogy tulajdonképpen értéktelen emberekkel vette körbe magát és ezalatt még sajnos a feleségét is érti.

Akik a császárt körbevették, már semmi mást nem tudtak elfogadni, csak a saját, kényelmes és gyáva elképzelésüket a túlélésről. Nem akartak olyasmit, ami kényelmetlen, vagyon- vagy pozícióvesztéssel jár. Nemcsak Konstantint árulják el, hanem magát Bizáncot.

Nagy erejű alkotás az Újszínház színpadán.

További Hírek

2019. február 19.

VI. KERESZTÉNY SZÍNHÁZI FESZTIVÁL A Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében (2019. április 26-30.)

Kedves Közönségünk! Az idén hatodik alkalommal rendezzük meg a Keresztény Színházi Fesztivált az Újszínházban. A fesztivál…
Részletek

2019. február 19.

Bohócok a madaraknál: próbanapló 5. rész

A bohócok már az ókori színház idejében feltűntek, a középkori darabokban, és az Erzsébet királynő korabeli…
Részletek

2019. február 19.

Egy megrögzött bohém története az Újszínházban

Tersánszky Józsi Jenő rendkívül tehetséges szerző volt, novellától a színdarabon át a gyermekmesékig szinte minden műfajban…
Részletek